Wpływy w Warhammerze

Bez kategorii / OPUBLIKOWANE W

Dobry wszystkim,

jak wspomniałem w powitalnej notce zaczynałem swoją przygodę z RPGami od Warhammera. Nadal go lubię i od niedawna znów prowadzę.

Czwarta edycja wprowadziła sporo zasad sprzyjających prowadzeniu „simowych” kampanii. Ponieważ z dawnych sesji Wampira (czy to Maskarady, czy Requiem) zawsze największą frajdę sprawiało mi granie na posiadanych wpływach, postanowiłem zaadoptować tę mechanikę na potrzeby Starego Świata. Od razu zaznaczę, że ta mechanika jest cały czas w trakcie beta testów, czyli trwa kampania, w której po raz pierwszy została użyta. Pierwsze efekty są jednak obiecujące. Sesje mają miejsce w Altdorfie, ale po niewielkich przeróbkach będą pasować do każdej sesji osadzonej stacjonarnie w mieście.

Przy tworzeniu postaci, każdy z graczy dostaje dla siebie 2 NPC pochodzących z losowej klasy (ja dawałem po 25XP, jeśli zgadzali się na wynik kości albo 10 jeśli chcieli wybrać sami). Dodatkowo dostają znajomość dziedziny życia, do której należy ich pierwsza profesja. Już wyjaśniam, o co chodzi.

Najpierw sprawdzamy, jaką profesję ma nasz bohater. Dostaje 2k10 + 20 wpływów w tej kategorii. Potem losuje przyjaciela, który musi pochodzić z innej kategorii (wybiera mu profesję) i dostaje tam 2k10 + 10. Tak samo odbywa się w przypadku wroga, ale w trzeciej kategorii dostaje tylko 2k10. Na sam koniec ludzie i niziołki wybierają sobie dodatkową kategorię wpływów i dostają w niej 20, krasnoludy wybierają dodatkową kategorię wpływów, ale dostają w niej tylko 10. Do wydania, przy tworzeniu postaci, w posiadanych kategoriach wpływów każda z postaci dostaje tyle darmowych punktów, ile posiada Ogłady. W trakcie trwania już właściwej rozgrywki koszty wykupywania wpływów są takie same jak wykupywania cech.

Przykład:

Mamy sobie Żołnierza o Ogładzie 29. Dostaje on na wstępie 2k10 + 20 punktów wpływów w kategorii Armia i zakony rycerskie. (ta kategoria zależy od jego profesji). Gracz rzuca kośćmi za przyjaciela i wychodzi mu 04, wybiera sobie przyjaciela Szlachcica, dostaje 2k10 + 10 punktów w kategorii Szlachta i wyższe sfery. Potem rzuca na wroga, wynik to 97, wybiera sobie na wroga Hienę cmentarną, dostaje 2k10 w kategorii Niedotykalni. Następnie, gracz decyduje, że chce mieć dodatkowe wpływy w Straży miejskiej i ma tam odpowiednio 20 albo 10 punktów (w zależności od rasy). Na sam koniec gracz wydaje darmowe punkty w posiadane wpływy równe posiadanej wartości Ogłady 1:1. Po całej matematyce nasz Żołnierz startuje z wpływami w Armii i zakonach rycerskich na 45, w Wyższych sferach na 25, w Niedotykalnych na 9 oraz w, ostatniej wybranej kategorii, Kościołach na 27. (Już po wydaniu punktów z Ogłady.) 

Kategorie wpływów:

 

  • Rody szlacheckie i wyższe sfery: Doradca, Namiestnik, Poseł, Szlachcic, Zarządca, Ochroniarz, Szpieg, Zwadźca 01-05
  • Kościoły: Kapłan, Mniszka, Biczownik, Kapłan Bitewny, Łowca Czarownic 06-15
  • Miasto i Gildie: Aptekarka, Agitator, Kupiec, Rzemieślniczka, Flisak, Doker, Żeglarz, Mieszczka, Służąca, Górnik, Zielarka, Posłaniec, Woźnica, Przewoźnik, Pilotka Rzeczna 16-40
  • Kolegia Magii: Czarodziej 41
  • Straż miejska: Strażnik, Śledczy, Łowczyni Nagród, Prawniczka 42-55
  • Przestępczość i niższe sfery: Szczurołap, Domokrążca, Pirat Rzeczny, Przemytniczka, Paser, Rajfur, Rekieterka, Szarlatan, Złodziej, Gladiator, Oprych 56-74
  • Nauka i kultura: Inżynier, Medyczka, Uczony, Artystka, Kuglarka 75-85
  • Armia i zakony rycerskie: Zwiadowca, Strażniczka Dróg, Strażnik Rzeczny, Kawalerzysta, Rycerz, Żołnierz 86-95
  • Niedotykalni: Chłopka, Guślarz, Łowczyni, Mistyczka, Czarownica, Hiena Cmentarna, Zabójca, Żebrak, Banita 96-00

 

 

 

Podsumowując, każdy z graczy startuje z:

  • trzema kategoriami wpływów (lub czterema),
  • 2 NPC do wykorzystywania na sesji (jednym przyjacielem i jednym wrogiem),
  • Dodatkowymi XP za wprowadzenie tej mechaniki.

Jeśli się Wam ten house rule podoba, bierzcie jak swój. 🙂

Dodaj komentarz